poniedziałek, 21 maja 2012

"Moja Les" Zofia Staniszewska


Do sięgnięcia po tą książkę zachęciła mnie żywa, różowa okładka i chwytliwy tytuł. Lubię czytać książki, czy też oglądać filmy o tematyce gej - les, ponieważ ukazują one świat mi osobiście trochę nieznany. Świat namiętności nie skalanej prokreacją, pewności siebie i odwagi do bycia sobą bez względu na przeciwności. Jednak w tej książce niewiele z tego znalazłam.

Zofia Staniszewska jest absolwentką UAM. Tworzy powieści, dramaty, wiersze, a także bajki. Twórczością literacką zajmuje się od kilku lat, a już odnosi sukcesy. A i ponoć jest zadeklarowaną heteryczką.

"Moja Les" opowiada historię homoseksualnej pary Miłki i Doroty. Tekst napisany jest w nowatorski sposób. Ja przez kilka rozdziałów przyzwyczajałam się do stylu pisania Zofii Staniszewskiej. Jest to dość ekscytujące ponieważ czytelnik czuje się jakby siedział w głowie bohaterki i z tej perspektywy widzi cały świat. Tego co mi zabrakło to opisu relacji intymnych miedzy głównymi bohaterkami. Wiemy że istnieją miedzy nimi kontakty seksualne, ale nie za bardzo wiadomo jakie. Poza tym autorka porusza chyba wszystkie trudności z którymi spotykają się homoseksualne pary. A najważniejsze podkreśla że jej bohaterki są miłymi, normalnymi, kochającymi ludźmi.

Polecam, ale tylko dla zainteresowanych tematem. 6/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz